• Főoldal
  • Új piaci lehetőség
  • Azonnali bevezethetőség
  • Nagyszerű kliens
  • Referenciák
  • Guidance
  • Kapcsolat
  • Új piaci lehetőségek

    Már hazánkban is egyre többen használnak okostelefont (Android, iPhone, Windows Phone), tabletet mindennapi ügyeik intézésére, banki ügyeik intézésére. Az így megjelenő szolgáltatási csatorna a bank meglévő ügyfeleinek további kényelmét szolgálja.

    Az IDC piackutató cég nemrégiben közzétett jelentésében az okostelefon-piacnak 2011-ben 49,2%-os növekedést jósol. A budapesti Xallis Consulting által februárban elvégzett reprezentatív felméréséből kiderül, hogy hazánkban az okostelefont használók száma az elkövetkező egy évben 60-70%-kal fog nőni. Az elemzőcég szerint 2012 márciusára a lakosság harmada rendelkezik majd okostelefonnal - ez egybecseng az IDC piackutató előrejelzésével, amely 2011-re mintegy 1 millió ilyen készülék eladásával számol a magyar piacon. Az IDC úgy becsli, 2015-ben a magyar mobilpiac több mint felét adják majd az okostelefonok, és ettől kezdve dominálni fogják az eladásokat.

    Az IDC 2011 első negyedéves adatai szerint az itthon eladott mobilok harmada volt okostelefon, a 225 ezer darab eladott készülék közel annyi, mint amennyi 2009-ben egész évben fogyott.

    A Xallis Consulting elemzése szerint már most megfigyelhetők úgynevezett fogyasztói szupercsoportok, amelyek a többieknél korábban váltanak az új technológiára, így okostelefonra is. Ilyenek például a vállalkozók és vállalati vezetők, akiknek 60 százaléka használ okostelefont, részben presztízs okokból, részben pedig azért, mert szerintük segíti a termelékenységet.

    A havi 300 ezer forint nettó jövedelemnél többel rendelkezők 51 százaléka használ okostelefont, alapvetően az internetezési lehetőség miatt, illetve azért, mert az ilyen mobilok több funkciót kínálnak.



    Okostelefonnal rendelkezők aránya (%) nettó kereset szerint*

    A Xallis Consulting kutatásaiból az is kiderül, hogy a banki ügyfelek több, mint 40 százaléka fog okostelefont használni már egy éven belül.



    Okostelefonnal rendelkező banki ügyfelek aránya (%) bankok szerint*

    „2010 őszére az online banki szolgáltatásokkal rendelkező és e szolgáltatást használók száma gyakorlatilag elérte az 1 millió főt” - idézi az összegzés Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját.

    Az összes banki ügyfél negyede saját elmondása szerint már nem jár bankfiókba. Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be a bank weboldalán keresztül - derül ki a GfK Hungária jelentéséből.

    A Javelin Strategy & Research Inc. 2010 közepén megjelent tanulmánya szerint az Egyesült Államokban az okostelefon-tulajdonosok 54%-a használja telefonját banki műveletek indítására is. James Van Dyke, a piackutató cég elnöke és alapítója szerint azok a bankok, melyek mobil telefonra is kínálnak bankolási lehetőséget, versenyelőnybe kerülhetnek azokkal szemben, melyek ilyen szolgáltatást nem nyújtanak.

    „Országszerte a banki ügyfelek 7%-a váltott olyan bankra, mely rendelkezik mobil banki szolgáltatással” – mondta el Van Dyke.



    Tanulmányok:



    * A grafikonok a Xallis Consulting 2011 februári, 1000 fős reprezentatív mintán, országos, 14 év feletti lakosságot megkérdező kutatása alapján készültek.

    Banklet
  • Főoldal
  • Azonnali bevezethetőség
  • Nagyszerű kliens
  • Kapcsolat